Al onze nascholingsdagen voortaan online!

Geen reiskosten of lange reistijden, kortom: geen reisstress!

Onze uit nood geboren kennismaking (tijdens de coronacrisis) met lessen online hebben zoveel positieve reacties bij onze studenten opgeleverd dat we besloten hebben om de nascholingsdagen voortaan online aan te bieden. Er zijn vast nog studenten die nog enigszins sceptisch tegenover online leren staan, maar dat is helemaal niet nodig. Het is een volwaardige aanpak die veel interessante mogelijkheden biedt ten opzichte van klassikaal onderwijs op locatie.

Hoe gaat het in zijn werk?

Je meldt je zoals gebruikelijk aan bij de Energieschool via de website. Uiterlijk een dag voor de geplande nascholingsdag ontvang je via de mail een link. Tien minuten vóór aanvang van de lesdag klik je op deze link en ga je naar de online les.

De docent en de studenten komen op hetzelfde tijdstip in een virtuele ruimte samen om de leeractiviteiten uit te voeren. Hierbij is dus wel degelijk sprake van real-time interactie, alleen bevinden de deelnemers zich niet op dezelfde fysieke plaats. Bij deze webinars is er volop interactie tussen student en docent omdat het de vorm heeft van een seminar. De docent presenteert de stof met behulp van presentatiesheets of andere tools zoals video’s. Cursisten hebben de mogelijkheid om op gepaste momenten vragen te stellen die door de docenten worden beantwoord.

De vele voordelen van online studeren:

• Vaak voelen cursisten zich frisser en alerter, omdat ze niet hoeven te reizen of te stressen om op tijd te komen.
  • Online lessen zijn ontspannen. Je zit immers in je eigen omgeving. Of dat nu in je pyjama op de bank, lekker in het het park of in je eigen tuin is: niemand die je ziet.
  • Te ver wonen, moeilijk heen en weer kunnen reizen of bepaalde persoonlijke omstandigheden hoeven geen belemmering te vormen. Het enige wat je nodig hebt, is een laptop/PC/iPad, internetverbinding en eventueel een headset.
  • Het treinkaartje of autoritje kost ook geld, dat nu in je portemonnee blijft. En nog eens beter voor het milieu ook!
  • Natuurlijk krijg je hiervoor ook het benodigde door CGO-erkende bewijs van deelname ter waarde van 0,5 ECTS en twee punten voor je beroepsvereniging.