Leermethode

Energieschool.nl heeft een zeer innovatieve en unieke vorm van studeren ontwikkeld, genaamd Nieuwe Stijl. Deze leervorm past uitstekend bij de therapeut en de gevoelsmens.

Uniek leersysteem/Innovatieve leervorm

Hij is erop gericht om de lesstof zoveel mogelijk te ‘beleven’. Het op een compacte wijze overdragen van ervaringen via deze lesmethode, op de momenten dat de student daar geheel open voor kan staan, zorgt ervoor dat de lesstof in zijn totaliteit wordt opgenomen en geïntegreerd.

Kapstokken voor celgeheugen

Er ontstaan tijdens de opleiding voor iedere student mogelijkheden om op zijn of haar eigen manier zogenaamde kapstokken te ontwikkelen waardoor de lesstof een plaats krijgt in het (cel)geheugen. Hierdoor is deze in de toekomst op een snelle manier oproepbaar tijdens consulten of behandelingen. Er zal gedurende een opleiding Nieuwe Stijl zeker geen sprake zijn van lange vragenlijsten invullen, piekprestaties leveren of examenstress ervaren.

Voor wie is deze leermethode bedoeld?

Onze opleidingen zijn geschikt voor iedereen die interesse, belangstelling of bewondering heeft voor het menselijk lichaam en hier, op een originele en plezierige manier, meer kennis en ervaring over op wil doen.

Deze nieuwe manier van studeren sluit zeer goed aan bij de professionele empathie van therapeuten, aangezien het opnemen van de leerstof op deze manier veel makkelijker gaat en deze stof voor zeer lange tijd paraat blijft tijdens werk of behandelingen. Je beleeft het “Wonder van het bestaan” aan den lijve als het ware.

Verwezenlijking van een droom

De opleidingen Nieuwe Stijl van de Energieschool hebben al veel (aankomend) therapeuten geholpen hun droom – Een eigen Praktijk – te starten. Onze opleidingen zijn meer dan volledig. Ervaar het zelf.

Uniek Leersysteem wordt toegepast bij de opleidingen Medische Basiskennis opleiding, Psychosociale Basiskennis opleiding en de Combi-opleiding Medisch & Psychosociale Basiskennis, evenals bij de nascholingen en het verdere aanbod.

Waarom de Energieschool?

Alle Energieschool-opleidingen voldoen aan alle eisen. We bieden geen verkorte of versnelde opleidingen aan want dat mág niet. Dus volg je opleiding bij de Energieschool? Dan zit je goed en ontvang je het volwaardige en erkende diploma volgens de PLATO-eisen.

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser